Jonix » 2013/Feb/13, 18:18
Ļoti bieži DPF tiek izprogrammēti nepareizi. Internetā ir brīvi atrodamas programmas, kuras it kā paredzētas automātiskai DPF izprogrammēšanai. Realitātē 90% gadījumu tās ir pilnīgas muļķības, strādā tikai atsevisķi gadījumi vai nestrādā nemaz. Programmas nodzēš tikai DPF kļūdu kodus, pie viena nodzēš vēl veselelu virkni ļoti nozīmīgu kļūdu kodu, piemēram, kvēlsveces, imobilaizerus, lambda zondes, EGT sensorus utt. Rezultātā diagnosticēt dzinēju paliek ļoti grūti vai faktiski neiespējami. Tipiskākais piemērs ir programma ar nosaukumu ECUSafe.
Tas vēl būtu nosacīti sīkums, ja reģenerācijas tiktu apturētas. Šādi pārprogrammētiem vadības blokiem ļoti bieži nekontrolēti sākas reģenerācijas proces un citiem vienkārši ir nepārtraukta reģenerācija. Kas izpaužas kā nenormāla dūmošana apstājoties, degvielas patēriņa nekontrolēts pieaugums un pat automašīnas aizdegšanās.
Tieši tādēļ kvalitatīva DPF izprogrammēšana vienmēr ir dārgāka un jūtami lēnāka kā to apsola lielākā daļa "programmētāju". Tas ir skaidrojams ar darba apjomu, jo viss ir jāizdara manuāli, gan pārtraucot reģenerācijas procesus vadības blokā, gan pārbaudot un atslēdzot tikai nepieciešamos kļūdu kodus. Piemēram, man, ja ir vadības bloks ar nebijušu kļūdu kodu struktūru, tikai kodu pārbaude un atrašana vien var prasīt labu laiku. Tikai tā varu dot garantiju, ka darbs būs izdarīts kvalitatīvi bez nevēlamiem blakus efektiem.
To vai DPF ir pareizi atslēgts var pārbaudīt vienkārši:
1) vai tiek novērotas negaidītas reģenerācijas, pēkšņi degvielas patēriņa pieaugumi, dūmainības. Dzinēja nevienmērīga darbība pēc ~5min tukšgaitā
2) aukstam, neiedarbinātam dzinējam atvienojot kvēlsveces jāparādās kļūdām
3) atvienojot lambda zondi arī ir jāparādās kļūdai
4) pēc DPF atslēgšanas pēkšņi it kā pazūd esošas problēmas, bet to pazīmes paliek
Īsumā kaut kā tā.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off
www.Remap.lv
+371 2-9861-891