VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Dzinējs

DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Problēmas un remonts
Reklāma
 

DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Mudvayne » 2013/Feb/13, 16:14

kas ir DPF ? kvēpu filtrs? tā ir slikta lieta? mēdz sagādāt problēmas?

Cieto daļiņu filtrs, jeb DPF, ir ierīce, kas paredzēta, lai novērstu dīzeļdegvielas cieto daļiņu vai kvēpu dīzeļmotora izplūdē.
Mēdz sagādāt problēmas ja aizsities ciet.

Attēls

vairāk info @english: http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF-Adblue-FAQ-VW-Audi.htm

Ko darīt , ja DPF ciet:

1) Veikt filtra tīrīšanu(izdedzināt braucot), kā tas rakstīts auto rokasgrāmatā :naac:

2) Šis ir rekomendētais veids - iegādāties jaunu filtru pie Jūsu automašīnas markas dīlera. Šajā gadījumā cenas detaļai svārstās no 500Ls līdz 1500Ls un vairāk, pie tā klāt pieskaitot vēl servisa izmaksas. Filtra dzīves ilgums - kā jaunam, no rūpnīcas uzstādītam filtram.

3) Atbrīvoties no filtra pilnībā - tas tiek darīts mehāniski izgriežot filtru un pēc tam aizmetinot/aizvalcējot izpūtēja trubu - šajā gadījumā dzinējam samazinās izplūdes gāzu pretestība un nepieciešams arī pārprogrammēt dzinēja vadības bloku (ECU), lai panāktu normālu dzinēja darbību. Jaunākiem auto var tikt atteikta garantija uz vairākiem tehniskiem mezgliem.
Lietotāja avatars
Mudvayne
 
Atbildes: 3855
Pievienojies: 2006/Aug/03, 13:53
Atrašanās vieta: SDM
Braucu ar: auto emoción
Dzinējs: 2.0 TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt mist » 2013/Feb/13, 16:18

Mudvayne rakstīja:kas ir DPF ? kvēpu filtrs? tā ir slikta lieta? mēdz sagādāt problēmas?

Cieto daļiņu filtrs, jeb DPF, ir ierīce, kas paredzēta, lai novērstu dīzeļdegvielas cieto daļiņu vai kvēpu dīzeļmotora izplūdē.
Mēdz sagādāt problēmas ja aizsities ciet.

Attēls

vairāk info @english: http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF- ... W-Audi.htm

Ko darīt , ja DPF ciet:

1) Veikt filtra tīrīšanu(izdedzināt braucot), kā tas rakstīts auto rokasgrāmatā :naac:

2) Šis ir rekomendētais veids - iegādāties jaunu filtru pie Jūsu automašīnas markas dīlera. Šajā gadījumā cenas detaļai svārstās no 500Ls līdz 1500Ls un vairāk, pie tā klāt pieskaitot vēl servisa izmaksas. Filtra dzīves ilgums - kā jaunam, no rūpnīcas uzstādītam filtram.

3) Atbrīvoties no filtra pilnībā - tas tiek darīts mehāniski izgriežot filtru un pēc tam aizmetinot/aizvalcējot izpūtēja trubu - šajā gadījumā dzinējam samazinās izplūdes gāzu pretestība un nepieciešams arī pārprogrammēt dzinēja vadības bloku (ECU), lai panāktu normālu dzinēja darbību. Tāpat šajā gadījumā jūsu automašīnas atgāzes neatbildīs normai un "teorētiski" nebūs iespējams iziet automašīnas ikgadējo tehnisko apskati. Jaunakiem auto var tikt atteikta garantija uz vairākiem tehniskiem mezgliem.


Šito gribētos lai Guru pakomentētu? (Inc, Kaross, Jonix)...
mist
 
Atbildes: 1550
Pievienojies: 2008/Mar/12, 0:47
Braucu ar: 1.9 tdi AVB powered by INC

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Kaross » 2013/Feb/13, 16:36

Pilnīgas muļķības par TA.
Atslēdzot filtru ar TA nav nekādu problēmu, jo TA nepārbauda izmešus, kuri tiek samazināti ar šī filtra palīdzību. Saku no pieredzes, jo nu jau šie filtri ir atslēgti ļoti daudz automašīnām.
TA vienkārši nav iekārtu ar kurām to izdarīt. Tā kā pat teorētiski problēmas nevar būt.


P.S. Mudvayne jau pacentās. Vakar vakarā taisīju identisku topiku, bet nepaspēju pabeigt...
Tikai detalizētāku.
Pēdējo reizi labojis Kaross - 2013/Feb/13, 16:49, labots 1 reizi.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt tower9 » 2013/Feb/13, 16:41

Mudvayne rakstīja:vairāk info @english: http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF-Adblue-FAQ-VW-Audi.htm


Ļoti labs links, sanāk, ka aktīvās reģenerācijas laikā tiek aizvērts EGR. Cik noprotu to dara ECU, tas nozīmē, ka ja labi pacensties, jāvar norubīt EGR pavisam ar ECU palīdzību :) Izravē DPF un vēl vari bez roku smērēšanas EGR norubīt? :aiwa:

Vēl aktīvās reģenerācijas laikā tiek palielināts spiediens turbīnai. Ja tur taisnību saka, tad ik pēc 700 - 1000 km uz 10min tiek palielināts spiediens uz 2 līdz 4 psi. Kas nozīmē, ka slodze lielāka un turbīnas mūžs īsāks...?

Pēc visa spriežot, cilvēkiem uzreiz pēc garantijas beigām būtu jāstājas rindā uz DPF utilizēšanu :twisted:
Lietotāja avatars
tower9
 
Atbildes: 284
Pievienojies: 2010/Nov/05, 23:05
Atrašanās vieta: Latvija
Braucu ar: Audi A4
Dzinējs: BKN

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Kaross » 2013/Feb/13, 16:50

Protams, ar ECU var atslēgt EGR jebkuram dīzelim sākot no 94.gada.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Jonix » 2013/Feb/13, 18:00

Ja ir iespēja tikt pie izpūtēja TA dūmainību pārbauda pilnīgi visiem dīzeļu dzinējiem vienalga ir no rūpnīcas paredzēts sīko daļiņu filtrs vai nav.
Izgriežot un pareizi izprogrammējot DPF/FAP ar tehnisko apskati nav problēmu, ja dzinējs ir tehniski labā kārtībā, tas noteikti ierakstīsies nepieciešamajā dūmainības normā.

Tikai ar EGR izgriešanu nepietiks nekad, tā pat ir redzēti gadījumi, kad saurbj caurumus filtra elementā ar domu saglabāt nepieciešamo pretestību, šīs lietas neapstādina reģenerācijas proces, kura laikā bez filtra sāksies jūtami paaugstināta dūmošana.


3) Atbrīvoties no filtra pilnībā - tas tiek darīts mehāniski izgriežot filtru un pēc tam aizmetinot/aizvalcējot izpūtēja trubu - šajā gadījumā dzinējam samazinās izplūdes gāzu pretestība un nepieciešams arī pārprogrammēt dzinēja vadības bloku (ECU), lai panāktu normālu dzinēja darbību. Tāpat šajā gadījumā jūsu automašīnas atgāzes neatbildīs normai un "teorētiski" nebūs iespējams iziet automašīnas ikgadējo tehnisko apskati. Jaunakiem auto var tikt atteikta garantija uz vairākiem tehniskiem mezgliem.
Šis ir tipisks mīts, kuru apgalvo kantori, kuri mehāniski dedzina DPF filtrus, tas nekas, ka pēc šādas dedzināšanas ķīmiskie procesi filtrā ir faktiski beigušies, caurplūde samazināta un filtrs drīz atkal būs aizkvēpis.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Jonix » 2013/Feb/13, 18:18

Ļoti bieži DPF tiek izprogrammēti nepareizi. Internetā ir brīvi atrodamas programmas, kuras it kā paredzētas automātiskai DPF izprogrammēšanai. Realitātē 90% gadījumu tās ir pilnīgas muļķības, strādā tikai atsevisķi gadījumi vai nestrādā nemaz. Programmas nodzēš tikai DPF kļūdu kodus, pie viena nodzēš vēl veselelu virkni ļoti nozīmīgu kļūdu kodu, piemēram, kvēlsveces, imobilaizerus, lambda zondes, EGT sensorus utt. Rezultātā diagnosticēt dzinēju paliek ļoti grūti vai faktiski neiespējami. Tipiskākais piemērs ir programma ar nosaukumu ECUSafe.

Tas vēl būtu nosacīti sīkums, ja reģenerācijas tiktu apturētas. Šādi pārprogrammētiem vadības blokiem ļoti bieži nekontrolēti sākas reģenerācijas proces un citiem vienkārši ir nepārtraukta reģenerācija. Kas izpaužas kā nenormāla dūmošana apstājoties, degvielas patēriņa nekontrolēts pieaugums un pat automašīnas aizdegšanās.

Tieši tādēļ kvalitatīva DPF izprogrammēšana vienmēr ir dārgāka un jūtami lēnāka kā to apsola lielākā daļa "programmētāju". Tas ir skaidrojams ar darba apjomu, jo viss ir jāizdara manuāli, gan pārtraucot reģenerācijas procesus vadības blokā, gan pārbaudot un atslēdzot tikai nepieciešamos kļūdu kodus. Piemēram, man, ja ir vadības bloks ar nebijušu kļūdu kodu struktūru, tikai kodu pārbaude un atrašana vien var prasīt labu laiku. Tikai tā varu dot garantiju, ka darbs būs izdarīts kvalitatīvi bez nevēlamiem blakus efektiem.

To vai DPF ir pareizi atslēgts var pārbaudīt vienkārši:
1) vai tiek novērotas negaidītas reģenerācijas, pēkšņi degvielas patēriņa pieaugumi, dūmainības. Dzinēja nevienmērīga darbība pēc ~5min tukšgaitā
2) aukstam, neiedarbinātam dzinējam atvienojot kvēlsveces jāparādās kļūdām
3) atvienojot lambda zondi arī ir jāparādās kļūdai
4) pēc DPF atslēgšanas pēkšņi it kā pazūd esošas problēmas, bet to pazīmes paliek

Īsumā kaut kā tā.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt mist » 2013/Feb/14, 16:06

Kā ir ar vw common rail ? Tiguānam jau no 2007.g - ravējas ārā tikpat labi ? Šie laikam ar labākie 2.0 dīzeļi....?
mist
 
Atbildes: 1550
Pievienojies: 2008/Mar/12, 0:47
Braucu ar: 1.9 tdi AVB powered by INC

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Jonix » 2013/Feb/14, 16:28

Ravējas, tikai dārgāk, jaunākas paaudzes (lasīt sarežģītāks) vadības bloks ar visām no tā izrietošajām sekām.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt ajms » 2013/Feb/14, 19:08

Jonix rakstīja:Ravējas, tikai dārgāk, jaunākas paaudzes (lasīt sarežģītāks) vadības bloks ar visām no tā izrietošajām sekām.

cik +- maksā teiksim envy seat un šim tiguan?
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt vāks » 2013/Feb/14, 19:14

ajms rakstīja:
Jonix rakstīja:Ravējas, tikai dārgāk, jaunākas paaudzes (lasīt sarežģītāks) vadības bloks ar visām no tā izrietošajām sekām.

cik +- maksā teiksim envy seat un šim tiguan?

+ audi a6 3.0tdi 4f ? :shura:
Lietotāja avatars
vāks
 
Atbildes: 1609
Pievienojies: 2007/Dec/03, 20:36
Braucu ar: VW Touran
Dzinējs: 2.0 D

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt tower9 » 2014/Jan/03, 15:16

Dzirdēju baumas ka Briselē domā par jaunu direktīvu, lai noteiktu ka, ja mašīnai ir paredzēts daļiņu filtrs, tad viņam arī jābūt un jāstrādā. Pieļauju ka doma ir pārbaudīt ar speciālām iekārtām mērot atgāzes. Kas nozīmē, ka CSDD būs jāpērk jaunas iekārtas atgāzu mērīšanai un jāsāk mērīt... Gan jau no ES fondiem (uz kuriem aiziet arī mūsu EUR) nosponsorēs iekārtas, bet nu ideja nav diez ko iepriecinoša :(
Nav teikts ka pieņems, bet tāpat pastāv iespēja, ka vēlāk būs problēmas ar TA tām a/m kurām viņš kādreiz ir bijis :|
Lietotāja avatars
tower9
 
Atbildes: 284
Pievienojies: 2010/Nov/05, 23:05
Atrašanās vieta: Latvija
Braucu ar: Audi A4
Dzinējs: BKN

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Jonix » 2014/Jan/03, 15:28

Tēma ir daudz dziļāka patiesībā, jo šie noteikumi, kā gatavojas fiksēt ir necaurspīdīgi.
Jau labu brīdi sekoju līdz šiem pasākumiem, jo bieži ir klienti ar citās valstīm reģistrētām automašīnām, kā arī mums pašiem kādreiz nāksies ar noteiktām normām saskarties.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt ajms » 2014/Jan/03, 15:51

Jonix rakstīja:Tēma ir daudz dziļāka patiesībā, jo šie noteikumi, kā gatavojas fiksēt ir necaurspīdīgi.
Jau labu brīdi sekoju līdz šiem pasākumiem, jo bieži ir klienti ar citās valstīm reģistrētām automašīnām, kā arī mums pašiem kādreiz nāksies ar noteiktām normām saskarties.


Kautkur lasīju (nevaru atrast vairs kur),ka tas jau būs ar 2015-16 gadu .Eiropā pa lielam līdz 2020.gadam ir jāpieņem daudz dažādu emisiju normas dažādās jomās,vai tā ir auto truba,vai fabrikas dūmenis. Tās jau ir,bet īsti vēl nav vienotas visur. Tās normas Eiropā nav vienādas ,un DPF filtri ir dažādi uz auto,kuram tirgum paredzēti.

ps pie mums brauc ,kas pieņem DPF filtrus ar mēramo ierīci.kura mēra blīvumu un vēl sazin ko ar kautkādu staru,es pat neiedziļinājos.Bija runa par DPF atšķirību.Normu prasības jau arī mainās pa gadiem.

Mūsdienu tehnoloģijas ir tādas ,ka uzlikt kautkādu mēramo ierīci ,izmērīt visy ,kas ir trubā,kas nāk ārā nav nekādu problēmu.
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: DPF filtrs (cieto daļiņu filtrs)

Atbildēt Jonix » 2014/Jan/03, 17:47

Pagaidām faktiski visur aprobežojas ar dūmainības testu un bunduļu vizuālu pārbaudi, ir atsevišķi izņēmumi ar vin pētīšanu gadījumos, ja DPF bundulis ir aizstāts ar bez DPF izpūtēja daļu.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Nākošais

Atgriezties uz Dzinējs

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi